МЕТОД СИНТЕЗУ «ЖИВИХ» КАРТИН

Автор(и)

  • Анатолій Демчишин
  • Іван Купріянов

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-6-131-2020-14

Ключові слова:

жива картина, доповнена реальність, розпізнавання маркеру AR, трекінг маркеру AR, кути Ейлера

Анотація

Під терміном «жива» картина в роботі розуміється зображення картини, яке, при перегляді через смартфон або інший цифровий пристрій з камерою, набуває елементів анімації, які в реальному світі відсутні.
В роботі розглянуто задачу розробки систематизованої сукупності кроків синтезу живої картини. Запропоновано метод, який включає: створення анімації, генерація маркеру, розміщення картини та маркеру на площині галереї; захоплення відео потоку; відстеження маркера доповненої реальності; позиціонування об’єктів доповненої реальності відносно маркера; відображення анімації на екрані пристрою.
Показано, що застосування наведеної послідовності алгоритмів комп’ютерного ба-чення дає можливість проводити стабільне розпізнавання маркеру, а методи проек-тивної геометрії дозволяють віднайти розміри маркера та визначити площину його розташування для позиціонування анімації. Реалізація програмної системи синтезу у вигляді веб-застосунку дала можливість сформувати єдину базу програмного коду, який з успіхом виконується як на персональному комп’ютері, так і на мобільному при-строї.

Посилання

Kato H. Marker Tracking and HMD Calibration for a Video-based Augmented Reality Conferencing System / H. Kato, M. Billinghurst. –Proceedings of the 2nd IEEE and ACM International Workshop on Augmented Reality ’99. –1999. – P. 85-94.

Bezpalko O.S. Doslidzhennia system rozpiznavannia markeriv dopovnenoi realnosti / O.S. Bezpalko. – System Research & Information Technologies. – 2020. – № 2(2020). – P. 55-66.

Milgram P., Kishino F. A taxonomy of mixed reality visual displays / P. Milgram, F. Kishino. – IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems. –1994. Vol. 77 (12) – P. 1321-1329.

Siltanen S. Theory and applications of marker-based augmented reality / Siltanen S. – VTT Science 3. – Espoo 2012. – 198 p. + app. 43 p.

Kessenich J., Sellers G., Shreiner D. OpenGL Programming Guide: The Official 5. Guide to Learning OpenGL, Version 4.5 / Kessenich J., Sellers G., Shreiner D. – Addison-Wesley Professional, 2016. – 976 p.

Sedov S.A. Individualnyie video-sredstva / S.A. Sedov. – K.: Naukova dumka, 1990. – 752 p.

Gonsales R. Tsifrovaya obrabotka izobrazheniy / R. Gonsales, R. Vuds — M: Tehnosfera, 2012 – 1104 p.

Vovk S.M. Metody obrobky zobrazhen ta kompiuternyi zir : navch. posib. / S.M. Vovk, V.V. Hnatushenko, M.V. Bondarenko. – D. : LIRA, 2016. – 148 p.

Douglas D. and T. Peucker Algorithms for the reduction of the number of points required to represent a digitized line or its caricature / D. Douglas, T. Peucker. – Cartographica: The International Journal for Geographic Information and Geovisualization. – 1973. – Vol.10. – P.112-122.

Numerical Recipes in C: The Art of Scientific Computing / W. Press, S.Teukolsky, W. Vetterling, B. Flannery. – Cambridge univ. press. – 994 p.

Завантаження

Опубліковано

2021-03-01