Метод генерації рівнів деталізації для скелетних моделей

Автор(и)

  • Yevgeniya Sulema
  • Ihor Los

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-6-125-2019-01

Ключові слова:

skeletal animation, graphical modelling, mesh simplification

Анотація

У цій статті вирішується проблема спрощення анімованих моделей зі скелетом та створення рівнів деталізації для них. Спрощення візуальних моделей особливо важливе, коли обчислювальні ресурси є обмеженими. У цій статті наводяться та аналізуються методи створення рівнів деталізації для анімованих моделей. Представлено і обговорено покращений метод генерації рівнів деталізації. Він дозволяє спрощення анімованих мешів без істотних недоліків в якості анімації.

Посилання

Azad M. Madni, Carla C. Madni, Scott D. Lucero. Leveraging Digital Twin Technology in Model-Based Systems Engineering. Systems, Vol. 7, No. 1, p. 7, 2019. doi: 10.3390/systems7010007

Dychka I., Sulema Ye., Bukhtiiarov Iu. Digital Twin Information Technology for Biomedical Data Complex Representation and Processing. Visnyk of Kherson National Technical University, 2019, No 3 (70), pp. 112–119. doi: 10.35546/kntu2078-4481.2019.3.12

Cignoni, P., Montani, C., Scopigno, R. A comparison of mesh simplification algorithms. Computers & Graphics, 1998, 22(1), 37–54. doi: 10.1016/S0097-8493(97)00082-4

Xiaoqiang Cheng, Huayi Wu, Tinghua Ai, Min Yang. Detail Resolution: A New Model to Describe Level of Detail Information of Vector Line Data. Spatial Data Handling in Big Data Era, Springer, 2017, pp. 167–177. doi: 10.1007/978-981-10-4424-3_12

Erikson, C. Polygonal simplification: An overview. UNC Chapel Hill Computer Science Technical Report TR96-016, 1996

Tomas Akenine-Möller, Jim Nilsson, Magnus Andersson, Colin Barré-Brisebois, Robert Toth, Tero Karras. Texture Level of Detail Strategies for Real-Time Ray Tracing. Ray Tracing Gems, Springer, 2019, pp. 321–345. doi: 10.1007/978-1-4842-4427-2_20

Garland, M. Multiresolution modeling: Survey & future opportunities. State of the art report, 1999, pp. 111–131.

Jacek Zienkiewicz, Akis Tsiotsios, Andrew Davison, Stefan Leutenegger. Monocular, Real-Time Surface Reconstruction Using Dynamic Level of Detail. Proceedings of the 4th International Conference on 3D Vision, 2016, pp. 37–46. doi: 10.1109/3DV.2016.82

Robert Huebner. Application of continuous level-of-detail for 3D games. Proceedings of the Conference SIGGRAPH 2000, No 39, 2000.

Anton Fuhrmann, Dieter Schmalstieg. Coarse view-dependent levels of detail for hierarchical and deformable models. Technical Report TR-186–2–99–20, 1999.

Houle, J., Poulin, P. Simplification and real-time smooth transitions of articulated meshes. Proceedings of 27th Graphics Interface Conference, 2001, pp. 55-60. doi: 10.20380/GI2001.07

Hoppe, H. Progressive meshes. Proceedings of the 23rd Conference on Computer graphics and Interactive Techniques, 1996, pp. 99–108. doi: 10.1145/237170.237216

Hoppe, H. Efficient implementation of progressive meshes. Computers & Graphics, 1998, Vol. 22(1), pp. 27–36. doi: 10.1016/S0097-8493(97)00081-2

Filip Biljecki, Gerard B.M. Heuvelink, Hugo Ledoux, Jantien Stoter. The effect of acquisition error and level of detail on the accuracy of spatial analyses. Cartography and Geographic Information Science, 2018, Vol. 45, Issue 2, pp. 156–176. doi: 10.1080/15230406.2017.1279986

Hoppe, H. New quadric metric for simplifying meshes with appearance attributes. Proceedings of IEEE Conference Visualization'99, 1999, pp. 59–510. doi: 10.1109/VISUAL.1999.809869

Garland, M., Heckbert, P. S. Surface simplification using quadric error metrics. Proceedings of the 24th Conference on Computer graphics and Interactive Techniques, 1997, pp. 209–216. doi: 10.1145/258734.25884

Завантаження

Опубліковано

2019-12-27