ВИСОКОШВИДКІСНИЙ НАЗЕМНИЙ ТРАНСПОРТ НА ОСНОВІ МАГНІТНОЇ ЛЕВІТАЦІЇ З ЕЛЕКТРОЖИВЛЕННЯМ ВІД РОЗПОДІЛЕНОЇ ФОТОЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГОСИСТЕМИ З ПЕРСПЕКТИВНИМИ ЕНЕРГОНАКОПИЧУВАЧАМИ

Автор(и)

  • V.O. Dzenzerskyi
  • S.V. Plaksin
  • L.M. Pohorila

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-4-141-2022-07

Ключові слова:

високошвидкісний наземний транспорт, магнітна левітація, енергозабезпечення, розподілена фотоелектрична енергосистема, енергонакопичувачи, фазометрична радіонавігація, швидкодіюча система керування

Анотація

Поступальне зростання економіки будь-якої країни передбачає розвиток високошви-дкісного транспорту для задоволення потреби соціуму в скороченні часу, потрібно-го на переміщення людей і вантажів. Серед різних видів високошвидкісного наземно-го транспорту саме магнітолевітаційний транспорт (магнітоплани) визнаний найбільш перспективним, тому й дослідження пов’язані з удосконаленням цього ви-ду транспорту є актуальними. Робота присвячена інтеграції трьох перспективних наукових напрямків/технологій: магнітолевітаційного транспорту, фотоелектри-чного перетворення енергії та фазометричної радіонавігації. Саме ця інтеграція, тобто сутнісне взаємопроникнення трьох вказаних підсистем, дає в результаті несумарний синергетичний ефект. Досягнення цілей сталого розвитку народногос-подарського комплексу у межах традиційних транспортних і енергетичних техно-логій є проблематичним, оскільки енерговитрати транспортних систем перевищу-ють третину споживаної енергії, а найшвидший вид транспорту – повітряний є одним із провідних забруднювачів атмосфери. Тому метою даної роботи є обґрун-тування перспективного шляху вирішення цієї проблеми за рахунок об'єднання в єдиній системі технологій поновлюваної енергетики та магнітолевітаційного транспорту. У роботі задіяні методи системного аналізу і декомпозиції, статис-тичного аналізу сонячної інсоляції, радіофізичного експерименту, комп’ютерного моделювання фотоелектричних перетворювачів анергії, алгоритмізації процесів поточного контролю і прогнозування стану енергонакопичувачів. Результатом про-ведених досліджень є розробка фізико-технічних основ для удосконалення магніто-левітаційного транспорту. Висновок: за рахунок об'єднання в єдиній системі тех-нологій поновлюваної енергетики та магнітолевітаційного транспорту можливо створення системи всепогодного гарантованого електроживлення на основі соняч-ної енергії та надійної прецизійної швидкодіючої системи керування в режимі реаль-ного часу.

Посилання

Shanghai maglev. URL: http://www.shanghai.ru/shanghai-maglev.html (дата звернення 17.05.2022) [in Russian].

Fritz E., Kluhspies J., Kircher R., Witt M. & Blow L. (2019) Energy Consumption of Track-Based High-Speed Transportation Systems: Maglev Technologies in Compari-son with Steel-Wheel-Rail. Transportation Systems and Technology. 4(3). DOI: https://doi.org/10.17816/transsyst201843s1134-155 [in English].

Kircher R., Palka R., Fritz E., Eiler K., Witt M., Blow L. & Klühspies J. (2018). Elec-tromagnetic Fields of High-Speed Transportation Systems: Maglev Technologies in Comparison with Steel-Wheel-Rail. The International Maglev Board. Research Se-ries 2. ISBN: 978-3-947957-01-9. Retrieved from

https://www.researchgate.net/publication/327972538 [in English].

Wenk M., Klühspies, J., Blow L., Kircher R., Fritz E., Witt M. & Hekler M. (2018) Maglev: Science Experiment or the Future of Transport? Practical Investigation of Future Perspectives and Limitations of Maglev Technologies in Comparison with Steel-Wheel-Rail. ISBN: 978-3-947957-00-2. Germany, DC: The International Mag-lev Board [in English].

Davydov А. (2019) Monitoring оf Changes in the Condition and Tendencies of De-velopment of Maglev Transportation Systems. Transportation Systems and Technol-ogy. 5(4). 5-15. DOI:10.17816/transsyst2019545-15 [in English].

De Oliveira R. A. H., Stephan R. M., Ferreira A. C., Murta-Pina J. (2020) Design and Innovative Test of a Linear Induction Motor for Urban MagLev Vehicles. IEEE Transactions on Industry Applications. 6. 6949-6956.

DOI: https://doi.org/10.1109/TIA2020.3023066 [in English].

Horizon 2020 (2015). Work Programme 2016 – 2017. 11. Smart, green and inte-grated transport. European Commission Decision C 6776 of 13 October 2015 [in English].

Dzenzerskiy V. A., Plaksin S. V., Toldaev V. G. & Shkil Yu. V. (2019). Integration of Maglev Highway and Distributed Solar Power Plant. Kyiv: Naukova dumka [in Russian].

Mukha A. M., Plaksin S. V. & Shkil Yu. V. Combined acceleration system for trac-tion drive of high-speed transport. Problems and prospects of railway transport de-velopment: Abstracts of the 81-st International scientific-practical conference. Dnipro, 2021. D .: DNUZT, 2021. - P. 78 – 79 (in Ukrain).

Simulating Solar Cell Devices Using Silvaco TCAD (2008). Simulation Standard. 2. 1–3 [in English].

Опубліковано

2022-03-28