АНАЛІЗ ПІДХОДІВ У ВИКЛАДАННІ ПОЧАТКОВОГО КУРСУ ПРОГРАМУВАННЯ В УНІВЕРСИТЕТАХ

Автор(и)

  • Юлія Прокоп
  • Олена Трофименко
  • Олександр Задерейко

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-4-135-2021-08

Ключові слова:

початковий курс програмування, мова програмування, ІТ-освіта, алгоритмізація та програмування

Анотація

Важливість результативного вивчення початкового курсу програмування (CS1), з одного боку, і потреба враховувати реалії вимог, що ставлять перед ІТ-фахівцями роботодавці сьогодні, з іншого боку, спонукають університети гнучко змінювати освітні компоненти, коригувати навчальні плани і вміст дисциплін. Актуальність пошуку підходів, які позитивно впливають на результативність навчання основам програмування, зумовлена складністю цього курсу для студентів і високим рівнем відсіву вже на першій сесії. В роботі проаналізовано підходи передових зарубіжних університетів у викладанні курсу з основ програмування CS1. Проведено співставлення з тенденціями сучасного ринку ІТ-праці на предмет потреб коригування вмісту почат-кового курсу програмування у закладах вищої освіти.

Посилання

Undergraduate Programming Courses, Students’ Perception and Success / Krpan D., Mladenovic S., Rosić M. // Procedia - Social and Behavioral Sciences. – 2018. – Vol. 174. – P. 3868–3872. DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.01.1126.

Sobral S. 30 years of CS1: Programming Languages Evolution / S. Sobral // ICERI-2019 Proceedings. – 2019. – P. 9197–9205. DOI: 10.21125/iceri.2019.2214.

Andrzejewska M. Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych studentów informatyki na wstępnych kursach programowania / M Andrzejewska. // Edukacja, Technika, In-formatyka. – 2018. – Vol. 4. – P. 211–217. DOI: 10.15584/eti.2018.4.29

EasyCoding - Methodology to Support Programming Learning. / Almeida M., Alves L., Pereira M., Barbosa G. // First International Computer Programming Education Con-ference ICPEC-2020. DOI: 10.4230/OASIcs.ICPEC.2020.1

Watson C. Failure rates in introductory programming revisited. / Watson C., Li F. // ITiCSE '14: Proceedings of the 2014 conference on Innovation & technology in computer science education. – New York, NY, USA, 2014. P. 39–44. DOI: 10.1145/2591708.2591749.

Using Games to Help Novices Embrace Programming: From Elementary to Higher Education / Mladenovic S., Krpan D., Mladenović M. // International Journal of Engineer-ing Education. – 2016. – Vol. 32. – P. 521-531.

CS2 and the Impact of Programming Language Choice / Siegfried R., Herbert-Berger K., Siegfried J. // 51st ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '20). – New York, NY, USA, 2020. – P. 1353. DOI: 10.1145/3328778.3372644.

A Longitudinal Analysis of the Reid List of First Programming Languages / Siegfried R., Siegfried J., Alexandro G. // Information Systems Education Journal. – 2016. – Vol. 14(6). – P. 47–54.

Recent Studies About Teaching Algorithms (CS1) and Data Structures (CS2) for Computer Science Students / Silva D., Aguiar R., Dvconlo D., Silla C. // IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). – Covington, KY, USA, 2019. – P. 1–8. DOI: 10.1109/FIE43999.2019.9028702.

Aleksić V. Introductory Programming Subject in European Higher Education / V. Aleksić, M. Ivanović // Informatics in Education. – 2016. – Vol. 15, No. 2. – P. 163–182. DOI: 10.15388/infedu.2016.09.

Using real projects as motivators in programming education / Konecki M., Lovrenčić S., Kaniški M. // 39th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO). – Opatija, Croatia, 2016. – P. 883–886. DOI: 10.1109/MIPRO.2016.7522264.

Mediated transfer from visual to high-level programming language / Krpan D., Mladenović S., Zaharija G. // 40th International Convention on Information and Com-munication Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO). – Opatija, 2017. – P. 800–805. DOI: 10.23919/MIPRO.2017.7973531.

Seng W. Y. Computer Game as Learning and Teaching Tool for Object Oriented Pro-gramming in Higher Education Institution / Wong Yoke Seng, Maizatul Hayati Mohamad Yatim // Procedia - Social and Behavioral Sciences. – 2014. – Vol. 123. – P. 215–224. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.01.1417.

Madeja M. Innovative Approaches in C Introductory Programming Courses / M. Madeja, J. Porubän // ICT in Education, Research, and Industrial Applications, 2019.

Python Versus C++: An Analysis of Student Struggle on Small Coding Exercises in Introductory Programming Courses / Alzahrani N., Vahid F., Edgcomb A., Nguyen K., Lysecky R. // 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE '18). – USA, 2018. – P. 86–91. DOI: 10.1145/3159450.3160586.

Prokop Y.V. A study of software development tools that are required in the job mar-ket in Ukraine and the world. / Prokop Y.V., Trofymenko O.G., Kapustin M.М. // Proceed-ings of the O.S. Popov ОNAT. – 2018. – Vol. 2. – P. 101-108. DOI: 10.33243/2518-7139-2018-1-2-101-108.

Rating of programming languages 2021. URL:

https://dou.ua/lenta/articles/language-rating-jan-2021/

An Analysis of Introductory Programming Courses at UK Universities / Murphy E., Crick T., Davenport J. // The Art, Science, and Engineering of Programming. – 2017. – Vol. 1(2). – DOI: 10.22152/programming-journal.org/2017/1/18.

Toward Predicting Success and Failure in CS2: A Mixed-Method Analysis / Layman L., Song Y., Guinn C. // ACM Southeast Conference (ACM SE '20). – New York, NY, USA, 2020. – P. 218–225. DOI: 10.1145/3374135.3385277.

Analysis of Student Misconceptions using Python as an Introductory Programming Language / Johnson F., McQuistin S., O'Donnell J. // 4th Conference on Computing Edu-cation Practice (CEP 2020). – New York, NY, USA, 2020. – Article 4. – P. 1–4. DOI: 10.1145/3372356.3372360.

Multivariate analysis when choosing the first programming language studied in uni-versities / Prokop Yu., Trofimenko E., Zadereyko O., Loginova N., Gerganov M. // Ad-vancing Society Through Applied Physics, Electrical and Computer Engineering. 2nd Ukraine Conference on Electrical and Computer Engineering (IEEE UKRCON-2019). – P. 1224-1228.

Damyanov I. Programming languages in undergraduate courses and in software in-dustry in Bulgaria / Damyanov I., Borisova N. // International Journal of Pure and Ap-plied Mathematics. – 2017. – Vol. 117. – P. 271–278. DOI: 10.12732/ijpam.v117i2.3.

A snapshot of current practices in teaching the introductory programming se-quence / Davies S., Polack-Wahl J., Anewalt K. // 42nd ACM technical symposium on Computer science education (SIGCSE '11). – New York, NY, USA, 2011. – P. 625–630. DOI: 10.1145/1953163.1953339.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-05