Класифікація чат-ботів

Автор(и)

  • O. Trofymenko
  • Yu. Prokop
  • O. Zadereyko
  • N. Loginova

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-2-139-2022-14

Ключові слова:

чат-бот, класифікація, месенджер, діалог, штучний інтелект

Анотація

Нині чат-боти є актуальною темою численних наукових досліджень і перспективним напрямком на найближче майбутнє. Чат-боти повсюдно вбудовують на вебсайти, у різноманітні чати месенджерів чи то на інші форми комунікаційних платформ. Існують різні види чат-ботів і різні бачення того, як їх класифікувати. У дослідженні проаналізовано наукові праці зарубіжних і вітчизняних дослідників з означеної проблематики, в яких пропонуються різні підходи до класифікації чат-ботів. Сфо-рмовано детальну багатофакторну класифікацію чат-ботів для чіткого розуміння їх сутності, підходів до створення, переваг і недоліків за тією чи іншою ознакою. Дослі-дження та аналіз властивостей сучасних чат-ботів дозволили розділити програми чат-ботів за сімома критеріями: призначенням; місцем розташування; видом інтер-фейсу; кількістю користувачів; формою доступу; алгоритмом; функціоналом. Кожна з цих категорій має поділ на групи та підгрупи за різними ознаками. Наведено можливі приклади чат-ботів відповідних категорій.

Посилання

Size of the chatbot market worldwide, in 2016 and 2025 [Online]. Available: https://www.statista.com/statistics/656596/worldwide-chatbot-market/

Urayev D. A. Classification and methods for creating chatbot applications / D. A. Urayev // International scientific review. – 2019. – Vol. LXIV. – P. 30-33.

Prokopenko T. O. Specifics of using chatbots for business needs in modern mes-senger chats / Т. О. Prokopenko, O. B. Oboishchyk // Bulletin of Cherkasy State Technological University. – 2019. – Vol. 1. – P. 11-16. DOI: 10.24025/2306-4412.1.2019.165418.

Vishwakarma A. A Review & Comparative Analysis on Various Chatbots Design / A. Vishwakarma, A. Pandey // International Journal of Computer Science and Mo-bile Computing. – 2021. – Vol. 10(2). – P. 72-78.

DOI: 10.47760/ijcsmc.2021.v10i02.011.

Ushakova I. Approaches to creating intelligent chatbots / I. Ushakova // Infor-mation processing systems. – 2019. – Vol. 2(157). – P. 76-83.

DOI: 10.30748/soi.2019.157.10.

Development of intellectual chat-bot of the office of international cooperation / Diagileva О., Leshchenko А., Paziak А., Yurzhenko А. // Information Technologies in Education. – 2020. – № 2 (43). – С. 17-27. DOI: 10.14308/ite000717.

A Review of AI Based Medical Assistant Chatbot / Ch. Bulla, Ch. Parushetti, A. Teli, S. Aski, S. Koppad // Research and Applications of Web Development and De-sign. – 2020. – Vol. 3(2). – P. 1-14. DOI: 10.5281/zenodo.3902215.

PRERONA: Mental Health Bengali Chatbot for Digital Counselling / A. Hussna, A. Laz, M. Sikder, J. Uddin, H. Tinmaz, A. Esfar-E-Alam // Intelligent Human Com-puter Interaction. – 2021. – P. 274-286. DOI: 10.1007/978-3-030-68449-5_28.

Vynogradova О. Feasibility of messenger-marketing for promotion of goods and services on the Internet / О. Vynogradova, N. Drokina, V. Darchuk // Economics. Management. Business. – 2020. – № 1(31). – C. 11-20. DOI: 10.31673/2415-8089.2020.011120.

Pesonen J. ‘Are You OK?’ Students’ Trust in a Chatbot Providing Support Op-portunities / J. Pesonen // 8th International Conference on Human-Computer Interaction HCII-2021 “Learning and Collaboration Technologies: Games and Virtual Environments for Learning”. – July 24-29, 2021. – P. 199-215.

DOI: 10.1007/978-3-030-77943-6_13.

Tischenko A. Developing a chatbot as a virtual assistant to motivate students to get a profession / A. Tischenko // Ergodesign. – 2021. – Vol. 2(12). – P. 140-144. DOI: 10.30987/2658-4026-2021-2-140-144.

Majumder S. Are chatbots really useful for human resource management? / S. Majumder, A. Mondal // International Journal of Speech Technology. – 2021. – Vol. 24. – P. 969-977. DOI: 10.1007/s10772-021-09834-y.

Опубліковано

2022-03-30