МОДЕЛЮВАННЯ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ ЯК СКЛАДНОЇ СИСТЕМИ: ІНТЕГРАЦІЯ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ВИМІРІВ ЧЕРЕЗ IT ПІДХОДИ
DOI:
https://doi.org/10.34185/1991-7848.itmm.2025.01.077Ключові слова:
креативна економіка, соціокультурні індикатори, моделювання, культурні виміри, Гофстед, інформаційні технології, інновації, стратегічне планування.Анотація
У науковому дослідженні розглядається підхід до моделювання креативної економіки як складної системи, в якій соціокультурні індикатори виступають ключовими параметрами. На основі моделей культурних вимірів Гофстеда та сучасних підходів до економічного прогнозування обґрунтовано необхідність інтеграції культурних змінних у стратегічне планування креативного сектору. Показано, що значення таких факторів, як індивідуалізм, толерантність, орієнтація на досягнення, є визначальними для інноваційного розвитку. Запропоновано методологічну основу для застосування інформаційних технологій — системної динаміки, структурного моделювання та композитних індексів у процесі аналізу і прогнозування стану креативної економіки.
Посилання
Escandon-Barbosa, D.; Ramirez, A.; Salas-Paramo, J. The Effect of Cultural Orientations on Country Innovation Performance: Hofstede Cultural Dimensions Revisited? Sustainability 2022, 14, 5851. https://doi.org/10.3390/ su14105851
Gorodnichenko, Y., & Roland, G. (2011). Which dimensions of culture matter for long-run growth? American Economic Review, 101(3), 492–496. https://doi.org/10.1257/aer.101.3.492
Jourdan, L. F., Jr., & Smith, M. (2021). National culture dimensions as predictors of innovation, creativity, and entrepreneurship. Journal of Global Business Insights, 6(2), 154–171. https://doi.org/10.5038/2640-6489.6.2.1141
Martinaitytė, E., & Kregždaitė, R. (2015). The factors of creative industries development in nowadays stage. Economics and Sociology, 8(1), 55–70. https://doi.org/10.14254/2071-789X.2015/8-1/5
Truchlikova, M., & Barteková, M. (2021). Dynamic models of the creative industries’ entities in the globalized environment. SHS Web of Conferences, 92, 08021. https://doi.org/10.1051/shsconf/20219208021
Yan, W.-J., & Liu, S.-T. (2023). Creative economy and sustainable development: Shaping flexible cultural governance model for creativity. Sustainability, 15(5), 4353. https://doi.org/10.3390/su15054353
Zhou, Y., & Popkova, E. G. (2022). Cultural dimensions and innovation: A cross-country analysis. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121243. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121243