ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМ КОМП’ЮТЕРНОЇ АЛГЕБРИ ДЛЯ МОДЕЛЮВАННЯ ДИНАМІКИ ПРИВОДІВ КАНАТНИХ ДОРІГ
DOI:
https://doi.org/10.34185/1991-7848.itmm.2025.01.049Ключові слова:
канатна дорога; динаміка; математичне моделювання; MathCAD; система комп’ютерної алгебриАнотація
У роботі розглянуто принципи формування математичної моделі динаміки приводу канатної дороги. Для проведення досліджень було обрано спрощений підхід до складання схеми динамічної системи, який полягає у приведенні мас окремих підсистем приводу до приводного шківа. Це дозволило представити математичну модель як систему рівнянь у формі деформацій ділянок тягового каната з використанням положень хвильової механіки. Для автоматизації складання системи рівнянь та проведення досліджень динаміки було використано програму, розроблену автором в системі комп’ютерної алгебри MathCAD. Застосування отриманих результатів дозволило в подальшому побудувати частотні діаграми приводів канатних доріг різних типів та уточнити значення швидкості руху вагонів з урахуванням необхідності попередження та обмеження резонансних явищ, виникнення яких є небезпечним для експлуатації таких транспортних засобів.
Посилання
Jena Sh. P., Ibrahim M., Subbaratnam B., & Kumar S. N. (2020). Dynamic behavior of ropeway string. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 998, 012068. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/998/1/012068 (in English)
Qin J., Liu Ch., He R., Zhu L., Chen W., & Chen W. (2024). Calculation method for structural dynamics of material ropeway under startup and shutdown conditions with single concentrated loads and distributed multiple loads. Journal of Physics: Conference Series, 2731, 012036. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/2731/1/012036 (in English)
Zhao Chi, Jiang Yu., & Ma Chi (2023). Research on dynamic characteristics of the unit cableway of the overhead passenger device. Journal of Physics: Conference Series, 2660, 012047. DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/2660/1/012047 (in English)
Raksha S., Kuropiatnyk O., Anofriev P., Onopreychuk D., & Kovalov I. (2018). Frequency analysis of vehicle drive with cable traction. MATEC Web of Conferences, 230, 01010. DOI: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823001010 (in English)