АКТУАЛЬНІСТЬ СИСТЕМИ ПРЯМОГО КЕРУВАННЯ МОМЕНТОМ АСИНХРОННОГО ДВИГУНА
DOI:
https://doi.org/10.34185/1991-7848.itmm.2023.01.055Ключові слова:
спостерігач, IGST - тиристор, датчик швидкості, асинхронний двигун, момент навантаження, регулятор.Анотація
У статті розроблено математичну модель системи DTC (direct torque control) електропривода змінного струму для задач рухомого складу міського електротранспорту, як альтернативу комплексному векторному керуванню асинхронним двигуном з урахуванням його актуальність, принципи дії та причини виникнення. Проведено дослідження математичної моделі прямого керування моментом асинхронного двигуна в MATLAB, виявлено її основні недоліки, які обмежують сферу її застосування. Основним завданням системи DTC є ідентифікація потокозчеплення статора, що вирішується шляхом інтегрування з накопиченням похибок. Джерелом накопичення похибок є неточність визначення активного опору статора та його зміни під час роботи асинхронного двигуна. Система DTC має недолік, пов'язаний з появою пульсацій крутного моменту і коливань частоти обертання ротора при малих навантаженнях.
Посилання
ABB. DTC: A motor control technique for all seasons [Electronic resource] / ABB. – 2015. – Resource access mode: https://new.abb.com/drives/dtc
Rupert Gouws. Efficiency analysis of an induction motor with direct torque and flux control at a hot rolling mill / Rupert Gouws. // Paper presented at the Industrial & Commercial Use of Energy Conference (ICUE) 2014. – 2014. – №3. – P. 111–115
Azhan Ab Rahman. Simulation on Simulink AC4 Model (200hp DTC Induction Motor Drive) using Fuzzy Logic Controller / Azhan Ab Rahman. // International Conference on Computer Applications and Industrial Electronics (ICCAIE 2010). – 2010. – P. 553–557.
H.F. Abdul Wahab. Simulink Model of Direct Torque Control of Induction Machine / H.F. Abdul Wahab, H. Sanusi. // American Journal of Applied Sciences. – 2008. – №5. – P. 1083–1090.