Дослідження зносу шин портових контейнерних напівпричепів
DOI:
https://doi.org/10.34185/1562-9945-5-160-2025-20Ключові слова:
знос, контейнерні напівпричепи, порт, шина, ресурсАнотація
Морські порти відіграють вирішальну роль у підтримці світової торгівлі та логі-стики. Вони виступають ключовими вузлами, що з'єднують різні країни та регіони. Як невід'ємні компоненти глобального ланцюга поставок, порти функціонують як точки входу та виходу товарів, сприяючи безперешкодному переходу між різними видами транспорту.
У швидкозмінному ландшафті міжнародної торгівлі портові напівпричепи за-ймають центральне місце у сприянні безперебійному потоку товарів. Ці спеціалізовані транспортні засоби призначені для ефективного перевезення контейнерів між порта-ми, терміналами та внутрішніми логістичними центрами. Вони поєднують міцну конструкцію, високу вантажопідйомність та передові технології, забезпечуючи на-дійність та безпеку в найскладніших умовах експлуатації.
Метою дослідження було оцінити ступінь пошкодження та вивчити закономір-ності інтенсивності та характеру зносу протектора шин портових напівпричепів, що перевозять контейнери.
Було перевірено 24 однакові контейнерні напівпричепи, які експлуатуються в 4 портах Чорного моря. Пробіг причепів дещо відрізняється, і вони використовуються для перевезення 40-фунтових контейнерів.
У процесі дослідження було виміряно залишкову глибину протектора шин та по-рівняно з попередніми значеннями, що дозволило встановити динаміку зносу в умовах експлуатації. Аналіз оглядів транспортних засобів та журналів показав, що основними причинами відмов є знос протектора шин, локальне руйнування елементів малюнка протектора, пошкодження брекера та рами внаслідок зовнішніх впливів. Для вимірю-вання зносу протектора використовувався спеціальний вимірювач глибини протектора шин. Знос шин не пропорційний пробігу, а має більш складну нелінійну залежність. Це часто створює пряму загрозу безпеці дорожнього руху. Детальний аналіз показав, що знос протектора шин причепа був спричинений такими факторами: неправильний тиск у шинах, регулярне перевантаження та неправильне балансування коліс.
Оптимізація зносу шин контейнеровоза вимагає комплексної програми, яка вклю-чає такі елементи: вибір високопродуктивних шин, проведення регулярного технічного обслуговування, контроль тиску в шинах, забезпечення рівномірного розподілу наван-таження та покращення навчання водіїв.
Посилання
Verschuur, J., Koks, E. E., & Hall, J. W. (2022). Ports’ criticality in international trade and global supply-chains. Nature Communications, 13(1), 1-13.
Ayhan, E. E. (2023). From Ports to Prosperity: Leveraging Maritime Sector for Poverty Reduction. Journal of Marine and Engineering Technology, 3(2), 99-109.
Peng, X. D., Guo, K. H. (2003). Effective factors on tire wear. China Rubber Industry, 50(10), 619-624.
Boleso, D. (2019). A semi-trailer for a moving laboratory. Complete measuring system and semi-trailer design.
Bęczkowska, S., Korzeb, J., Koziak, S., Opala, M., & Weyssenhoff, A. (2018). Niejednorodność i wady materiałowe opon samochodów osobowych–zagadnienia wybrane. WUT Journal of Transportation Engineering, (121), 9-20.
Kravchenko, A., Sakno, O., Lukichov, A. (2012). Research of dynamics of tire wear of trucks and prognostication of their service life. Transport problems, 7(4), 85-94.
Balaka, M. M., & Balaka, M. N. (2014). Vplyv umov ekspluatatsii na dovhovichnist velykohabarytnykh shyn. [The influence of operating conditions on the durability of large tires], 92 79–86
Jančár, A., Ondruš, J., & Csenkey, J. (2025). Assessment of the axle loads on the semi-trailer: case study. Transportation Research Procedia, 87, 205-216.
He, J. F., Jin, X. X., & Hou, C. Y. (2011). Simulation Analysis and Research of Tire Wear. Advanced Materials Research, 299, 1212-1216.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Системні технології

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.