ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПОШУКУ ТА ПОПЕРЕДНЬОГО АНАЛІЗУ ДАНИХ У ПРИКЛАДНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ОСВІТНІХ СИСТЕМ

Автор(и)

  • O. Bakhrushyn
  • V. Bakhrushyn

DOI:

https://doi.org/10.34185/1562-9945-5-160-2025-06

Ключові слова:

штучний інтелект, система освіти, мережа закладів, фінансування, показники охоплення, збирання даних, описова статистика, надійність, релевантність, достовірність

Анотація

У статті окреслено проблеми застосування популярних інструментів штучного інтелекту GROK 3 та ChatCPT 4 для збирання наявних в інтернет даних про освітні системи, їх попередньої обробки й аналізу. Показано, що обидва інструменти дають змогу істотно прискорити і спростити виконання рутинних етапів досліджень, але GROK 3 дає змогу отримати більш повні, надійні і якісні дані, що може бути пов’язано як з можливістю доступу до актуальних даних мережі Інтернет, так і з відмінностями алгоритмів.

Посилання

Bakhrushyn V. Modernization of the network of higher education institutions in Ukraine: some aspects of European integration, 2023, № 5, p. 112-125. https://doi.org/10.32987/2617-8532-2023-5-112-125

Bakhrushyn V. Features of financing higher education in Ukraine compared to other coun-tries. In «Improving the financing of the education system of Ukraine as a prerequisite for successful reform» : monograph / Ed. S.D. Londar; State Scientific Institution “Institute of Educational Analytics”. Kyiv, 2021, p. 251-264.

URL: https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2024/05/monograph_20212_fin.pdf

Kremen V., Lugovyi V., Saukh P., Talanova Z. Network of state higher education institu-tions in Ukraine: an analytical review of competitiveness. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 2022, Vol. 4, № 1, p. 1-8.

https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4122

Kalashnikova S., Orzhel O. Optimization of the Network of Higher Education Institutions: Theoretical Features and Practical Recommendations. International Scientific Journal of Uni-versities and Leadership. 2022. № 13. p. 89–129. DOI: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2022-13-89-129

Butson, R., & Spronken-Smith, R. AI and its implications for research in higher education: a critical dialogue. Higher Education Research & Development, 2024, 43(3), 563–577. https://doi.org/10.1080/07294360.2023.2280200

Bond, M., Khosravi, H., De Laat, M. et al. A meta systematic review of artificial intelli-gence in higher education: a call for increased ethics, collaboration, and rigour. Int. J. Educ. Technol. High Educ., 2024, 21:4, 41 p. https://doi.org/10.1186/s41239-023-00436-z

Zawacki-Richter, O., Marín, V.I., Bond, M. et al. Systematic review of research on artifi-cial intelligence applications in higher education – where are the educators? Int. J. Educ. Technol. High Educ., 2019, 16:39, 27 p. https://doi.org/10.1186/s41239-019-0171-0

de Souza Zanirato Maia, J.; Bueno, A.P.A.; Sato, J.R. Applications of Artificial Intelli-gence Models in Educational Analytics and Decision Making: A Systematic Review. World, 2023, 4, 288-313. https://doi.org/10.3390/world4020019

Завантаження

Опубліковано

2025-07-01